2017. április 24., hétfő

Edzés Imolával

Ma reggel találkoztam Elinával, aki felajánlotta, hogy elhozza hozzám Imola barátnőjét Dunabogdányból, és megnézik, mit gondolnak Karáról. Nagyon örültem neki, mert Mészáros Imola klassz lovasedző hírében áll, ráadásul  - amellett, hogy sokáig az Epona Spanyol Lovasiskolában dolgozott, ahol díjloglással és magasiskolával is foglalkoznak - a FreeHorseStyle-os Török György párja, így közel áll hozzá az a szemlélet, amit Kara korábbi gazdái képviseltek, és amiben Kara eddigi életét "tengette".  Mint utólag kiderült, olyan nagyon, hogy amikor elmeséltem Kara előéletét, kiderült, hogy ismeri is Kálmánékat, és nézegette a fb-on a lovat, hogy meg kéne venni… :) Kicsi ez a lovas világ. (Erre - zárójelben jegyzem meg - akkor jöttem rá, amikor Csabának meséltem a 7vezérben, hogy Erdélyben micsoda 5 órás tereplovaglást mentünk a most Székelyudvarhelyen élő, korábban amerikában is lovaskaszkadőrködő Gagyi Misivel, mire Csaba jót röhögött, és nem lepődött meg a sztorikon, mert kiderült, jól ismeri Misit, miután régebben egy csapattal nyomtak le egy több hetes lovastúrát…). 
Miután beszélgettünke egy kicsit Elivel és Imolával, és megbeszéltük, hogy mit szeretnék elérni (egy szuperül működő, szép és egészséges lovat, miközben k. jól megtanulok lovagolni díjlovas szinten…- igen-igen, nem kevesebb a cél…:))), nekiláttunk az edzésnek. Először csak mennem kellett, ahogy tudok, és Imola felmérte az "állapotunkat".  Aztán elmondta, szerinte mit kell csinálnunk: egyelőre hagyjuk a fenébe a szárat - azért persze legyen száron… - és foglalkozzunk azzal, hogy ütemes és elengedett lovacskát csináljunk belőle. Elmondtam még azt a gondomat is, hogy vágtából nem akar visszazökkenni az istenért se. Ez is összefügg az előbbi dolgokkal. Nyugodtan és biztonságosan kell alattam mennie mindenféle jármódban, és azonnal hallgatni a kéréseimre. Most ezzel fogunk foglalkozni. Csak nagykörön dolgoztunk, nagyon sok átmenettel. A lényeg a követekező volt: a lovat minden jármódban nyugodt, egyenletes mozgásra kell bírnom. Amint ebből kitér, azonnal "szankciót" kell alkalmazni - visszavenni a jármódból, kiskör, hátraléptetés. Addig csinálni, amíg a ló azt nem csinálja, amit kérek tőle. Ha megvan, akkor jutalom: nagy dícséret, hosszú szár, és séta.  Folyamatosan beszélhetek is Karához, hanggal is megnyugtathatom. Ez egyébként működik nála. Közben Imola folyamatosan javította az ülésemet (lejjebb a sarok, jobban üljek bele a nyeregbe, lassítani, megállítani a súlyommal…). És - amivel pláne tisztában vagyok - nagyon kell figyelnem a kezemre. Imola azt mondta, egyelőre szedjem szét a kezeimet, mert nagyon merev vagyok, nyugodtan menjenek ki oldalra is külön-külön, egy a lényeg: a jobb kezem a jobb oldalon, a bal kezem a nyak bal oldalán maradjon, de ne mászkáljanak el… Sajnos nálam ez valami alap elszúrás, hogy képes vagyok áthúzni mindkét kezemet az egyik oldalra, hogy attól majd jobban arra megy. Hát nem éppen jó így, de erre már persze Csaba, Vera és Irén is figyelmeztettek. Jobb lesz, ha most már hallgatok rájuk… :) Elkezdtem hát szétszerdni a kezeimet, külön-külön mozgatni őket. Tudatosan. Aztán majd, ha már a jó mozdulatok bennem vannak, majd visszarakom őket egymás mellé. 
Vágtában is azt kellett csinálnom, hogy ha nem ment át ügetésbe, akkor jól hozzányúlni, utána kiskör. 
Már egy edzés végére eljutottunk odáig, hogy ha kértem, visszament ügetésbe, de az is igaz, hogy még kicsit rázósan. Majd lesz ez még jobb… :) Egyébként Imola is figyelmeztetett, amire Irén, hogy nagyon fontos volna rendesen kiülnöm a vágtát. Erre is jobban gyúrok a jövőben.
Igazából Irén és Imola tanításaiban nagyon sok a közös. Nagyon sok mindnent mondott nekem Imola, amit korábban Irén is. Tényleg csak abban van a lényegi eltérés, hogy mire fókuszálunk: Irén nagyon favorizálta a jó nyaktartását, és a megfelelő szárkapcsolatot (a ló hátának megfelelő izmozása miatt), ezért nagyon erősen kérte és használta is a kezet, Imola viszont az ütemességre és az elengedettségre helyezi a hangsúlyt, és azt mondja, a fej helyzete majd egy következő lépcsőfok, és a háta majd ezzel együtt lesz lengő és izmos. Nagyon érdekes megtapasztalni ezeket a különbségeket, és nagyon izgalmas az is, hogy a sok elméletből nekem kell kihámoznom azt, melyikkel értek egyet. 
Izgatottan állok a köveztkező edzések előtt, abban maradtunk, hogy Imola hetente egyszer eljön hozzám Bogdányból, és ameddig kell, addig segít. Azt mondta, hogy nem fog a végtelenségig járni hozzám, azt szeretné, ha hamar megtanulnám magam kezelni a lovamat, és onnan - úgyis látja rajtam - járom majd a magam útját.,, Ilyen átlátszó volnék? :)))) 
SHARE:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

© Segítség, lovam van!. All rights reserved.
Blogger Designs by pipdig