2017. február 15., szerda

Kara angol nyerget kap...

Mielőtt elhoztam Karát Esztergomból, lebeszéltem Sacival a Nyeregvilágtól, hogy szeretnék neki venni egy jó kis angol nyerget, mert alapvetően angol stílusban szeretnék fejlődni, aztán majd meglátjuk… Ledumáltuk ezt a keddi időpontot, és már korábban mutattam neki fotókat a lóról, hogy kicsit "hordós", gyakorlatilag mar nélküli állatról van szó, ehhez passzoló nyergeket hozzon ki, és próbáljuk rá. 
Elhozott kb. 7 nyerget, ami megfelelhet a célnak, mindet kirakta a korlátva, mint egy jó kirakodóvásárban, és elindítottuk a próbálgatást, haladva a legolcsóbbtól a legdrágábbig. Hogy, hogy nem nyilván a legeslegdrágább lett csak jó rá! :) Nem, félreértések elkerülése végett, nem arról van szó, hogy én egy percig is bármi olyat gondolnék Saciról, hogy márpedig ezt akarta rám sózni… Egyrészt nagyon meggyőző volt a szakértelme, másrészt, bár magamtól találtam a Nyeregvilágra, a lovardában is megerősítettek abban, hogy ennél jobb helyen nem is lehetnék a témában. Nost, így lett 190.000 Ft-ért használt nyergem. Most már - tekintve, hogy megvettem a Kara hátára igazíttatott western nyerget is - tényleg többe van a szerzszám, mint a ló. :))). Viszont, az a helyezt, hogy ez a nyereg maga az álom!!! Olyan ülni benne, mint egy fotelben, pihe-puha és nagyon klasszul, mélyen ültet. Nem tudom, hogy Kara viszonylag kényelmes léptei, vagy maga a nyereg teszi-e, esetleg a kettő együtt, de egész jól kiülöm végre a tanügetést is, amit eddig a 7vezérben hanyagoltunk, vagy csak rövidfalakon kevés ideig gyakoroltunk a gerincsérvem miatt. És amikor Irén látta, hogy kikönnyítve vágtázom, megjegyezte, hogy muszáj lesz azt is kiülnöm, mert úgy biztosabban tudok hatni a lóra terepen, ha valami gebasz van. Nagyon érdekes, ahogy a különböző oktatók rendre mást tanítanak, mást tartanak fontosnak. Csabánál a 7vezérben eleve kikönnyítve tanultam meg vágtázni (mondjuk tiszta mázli, mert Mirza ló háta vágtában olyan volt, mint a legrosszabb ütvefúró, a szart is kirázta volna belőlem), és ha jól emlékszem, a Tattersallban (ahol tavaly télen lovagoltam heti egy alkalmakat) Verának nem volt kifogása a kikönnyített vágtám ellen. Nekem terepen se volt vele gondom, de az is igaz, hogy eddig szerencsém volt, és nem is volt semmi olyan gebasz, ami miatt jobb lett volna, ha jó mélyen benne ülök a nyeregben… :)

SHARE:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

© Segítség, lovam van!. All rights reserved.
Blogger Designs by pipdig