2017. május 23., kedd

A nagy elhatározás: lovas másoddiploma


A lovasok.hu oldalon láttam meg a felhívást, miszerint a TF Lovaskultúra oktató szakirányra pótfelvételit hirdet, amire június 12-ig lehet jelentkezni… 
Egy ideje már nézegetem, hogy intézményesítve milyen lovasképzésben lehetne résztvenni… Mindegyikről (mármint az OKJ-s dolgokról) rettenetes kommenteket olvastam. Csak a pénzre mennek, a képzés nívótlan, mindenki megkapja a papírt, hiszen erre megy ki a dolog. Csakhogy nekem nem kell papír, én tényleg tanulni szeretnék… 

Aztán, amikor Dallos Gyula bácsihoz ellátogattam, akkor az Állatorvosi Egyetem Hippológus tanulói között vettem részt egy előadáson, és ott elgondolkodtam, hogy érdemes lenne egy olyan képzésbe becsatlakozni, ahol tényleg az ország legjobbjaitól lehet tanulni. Amikor láttam közülük az egyik srácot lovagolni, elpárolgott a kétkedésem, és arra gondoltam, ez nekem se lenne lehetetlen… Ez a kis félreértés adott nekem önbizalmat ahhoz, hogy egyáltalán vegyem a fáradtságot és körbejárjam a TF képzésének lényegét, a felvételi menetét. Egy kedves új lovasismerősömet kérdeztem meg, hogy nehéz-e bejutni. Ekkor derült ki, hogy keverem a szezont a fazonnal, mert a TF és az Állatorvosi Egyetem képzése eléggé más, és amíg ez utóbbinál nem feltétel a lovas tudás, a TF-en ez elengedhetetlen alapkritérium. :))) Mire erre fény derült (mondjuk nem volt több fél napnál…), addigra már teljesen belelovalltam magam a dologba, szóval, ha 1,20-at kéne ugrani a felvételinél, esküszöm, azt is megpróbálnám… Végülis van egy hónapom felkészülni. Hahahaha… Szerenécsére ennyire nem vészes a helyzet, mindössze az "A1-es díjlovagló feladat korrekt bemutatása" a feladat, amihez lovat biztosítanak. Azt sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy a "korrekt" mennyire szigorú fogalom. Írtam Irénnek fb-on, hogy szerinte egy hónap alatt fel tudok-e készülni. Azt hiszem jól szórakozott rajtam… Azt mondta, hogy ha 1 évet mondanék, kicsit nyugodtabb lenne… :))) Végül abban maradtunk, hogy ezerrel készülnöm kell, és meg kell próbálni, hiszen veszteni valóm nincsen, max. nem vesznek fel. És még akkor is pótfelvételizhetek augusztusban. 


Van egy "csekély" alapproblémám, nevezetesen, hogy se a tanügetést, se a munkavágtát (mondjuk semmilyen vágtát) nem tudok kiülni rendesen, mindent kikönnyítve csinálok. Tehát elég messziről futok neki… Úgy gondolom, hogy ha én valamit elhatározok, akkor azt véghez is viszem, tehát: egy hónap múlva könnyedén fogok ügetni és vágtázni lengő csípővel, kis papírlappal a seggem alatt… Ez a cél, ez lesz az eredmény. 
Át kellett gondolnom, hogyan fogok felkészülni… Beszéltem Imolával is. Ő is azt mondta, hogy necces, de nem lehetetlen. Minden segítséget meg fog adni. A terv a következő…
- Imolával tudatosan készülünk a felvételire. Hétfőnként Karával, máskor nála, az ő lovain veszek ülésjavító tréninget és amit még kell… 
- Elkezdek minél többet osztályban lovagolni a Szilajban, hogy többféle lovat szokjak. 
- Egyedül edzve (plusz Imola és a szilajos Viki segítségével) megtanulom a programot. Imola azt kérte, hogy amikor egyedül vagyok akkor, legjobban az ülésemre és a segítségeimre figyeljek, ne arra, hogy Kara mit csinál. Viki azt mondta, hogy majd Vilin gyakorlok, ha vele leszek.

Hát ez a terv. A felvételi június 28-án lesz. Addigra meg kell legyek… :) Juhúúúú!
SHARE:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

© Segítség, lovam van!. All rights reserved.
Blogger Designs by pipdig