2017. március 12., vasárnap

Irány az első lovas kurzus!

Már egy ideje nézegetem Halász Péter oldalát, a "tudatoslovas.hu"-t. Eddig úgy vettem észre, hogy a természetes lókiképzéssel foglalkozó emberek nagy része western stílusban lovagol, Péter képzéseiben viszont az a szimpatikus, hogy klasszikus lovaglási stílussal foglalkozik.

Nagyon szeretnék Karával földről is foglalkozni. Szeretném "tornáztatni", de szeretnék olyan gyakorlatokat is végezni, ami a kettőnk kapcsolatát javítja, ami segít nekem abban, hogy főnökként lépjek fel, hogy elnyerhessem a bizalmát, és együtt elérjünk dolgokat. Mindig nagyon bírtam az olyan videókat, ahol a ló mindenféle dolgot megcsinál a gazdája kérésére. Én azt gondolom, hogy ez a fajta bizalmas kapcsolat jót tesz a lovaglásnak is. És ez egy olyan plusz, ami jó szórakozás is lehet, mint amikor Rézi kutyánkkal jártam iskolába... Viszont azt vettem észre, hogy sokszor a 2 iskola - a természetes lókiképzés és a hagyományos angol stílus - képviselői összefeszülnek. Az "angolosok" szerint ez az egész lóval való enyelgés felesleges hajcihő, a természetes lókiképzők szerint a hagyományos lovasok egyenesen állatkínzók… Én meg - bármelyik elv mentén gondolkodó emberrel beszélek - nagyon óvatosan fogalmazok, próbálom nagyon finoman képviselni az álláspontomat úgy, hogy kicsit mindig arra hajlónak látszódjak, akivel éppen beszélek. Amúgy elég világos, hogy nem értek semmit a lovakhoz, nem bánom hát, ha elnézően mosolyogva naív kis hülyének néznek…

Szóval amellett, hogy a jövőben szeretnék díjlovas és díjugrató alapokat szerezni, nagyon szeretném elsajátítani a természetes lókiképzés alapjait is. (Érdekes egyébként, hogy egyelőre a western lovaglás dolog nem vonz… Eleve a western filmeket se szeretem… Persze - ismerve magamat - soha nem mondom, hogy soha, és nem zárom ki, hogy ez idővel változni fog…).

Szóval - visszatérve a képzésekhez - nézelődtem egy kicsit a témában… Megmondom őszintén úgy voltam ezzel, mint amikor pszichológust kerestem… Akkor se kértem senkitől ajánlást, mert megállapítottam, hogy ajánlás útján ugyanannyiszor futottam bele gáz orvosokba, mintha találomra mentem volna valahova, így inkább az interneten kutatva, képeket és tartalmat böngészve a saját ösztöneimre próbáltam meg hallgatni. Ez már egyszer bevált...

Ezek alapján akik szóba kerültek nálam (akikről amúgy is hallottam már jókat, és a neten is meggyőző a tartalmuk):
- Mészáros Gyula (itt)
- Török György (itt)
- Császár Csilla (itt)
- Pataky Kata (itt)
És végül rátaláltam Halász Péterre (itt), illetve az áprilisban tartott Partnerség kurzusra (itt). A kurzus, ha jól értem, azon alapul, hogy a természetes lókiképzés elemeit a klasszikus lókiképzésben tudjuk hasznosítani. És pontosan ez az üzenetet fogott meg, szóval fogtam magam, és hirtelen felindulásból leelőlegeztem a kurzust. Sajnos még nincs lószállítónk, így nem döntöttem el, viszem-e Karát. Dani még nem tette le a vizsgát (bár már végzi az online tanfolyamot az E kategóriás jogsira), de pont meglesz már a vonóhorog, szóval még simán bérelhetünk egy olyan szállítót, amit sima jogsival is lehet húzni… Nem is tudom… Még mindig nem értek a lovakhoz, soha nem szállítottunk még, szóval azért lehet, hogy ezt nem most kezdem el, inkább bérelek majd egy lovat a helyszínen a gyakorlásra, erre is van lehetőség.

És miről fog szólni a kurzus?

Partnerség kurzus 3 nap (Természetes lókiképzés alapok) - 2017. április 12-14.
A kurzust Halász Péter lovas edző és lókiképző tartja.

- Mitől természetes a természetes lókiképzés?
- A ló természetes viselkedése, alaptulajdonságai, alapszükségletei
- Hogyan kezeljük a lovat?
- Hogyan tanítjuk a lovat?
- A Parelli féle 7 játék
- Hogyan épülnek egymásra a játékok?
- A ló felelőssége
- A lovas felelőssége
- A bizalom megszerzése
- Barátkozós játék
- Érzéketlenítés
- A ló érzékenységének fejlesztése
- Ki a főnök?
- Ki mozgat kit?
- Dominancia megszerzése
- Sündisznós játék
- Hajtós játék
- Jojó
- Körjáték
- Résjáték
- A ló vezetése földről
- Oldaljárás
- Kombinált gyakorlatok
- Szinkron
- Hátralépés-perdülés
- Hogyan tudjuk hasznosítani a természetes lókiképzés elemeit a klasszikus lókiképzésben?

A képzés ideje alatt lehetőség lesz külön órában az egyedi problémák kezelésére, ülésjavításra, valamint lovaglástechnika gyakorlására is.

Szóval izgalmas… Nagyon várom már, hogy kicsit belelessek a parellis játékokba, és élőben is elsajátítsak valamit abból, amit természetes lókiképzésnek hívnak. Ez egy elég jó alapkurzusnak tűnik, amitől azt remélem, hogy olyan elméleti és gyakorlati alapot ad, ami segíti, hogy a jövőben már akár videók alapján is továbbképezhessem magamat és Karát.

A fényképet Halász Péter weboldalán találtam (itt).
SHARE:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

© Segítség, lovam van!. All rights reserved.
Blogger Designs by pipdig