2017. március 9., csütörtök

Miért lovagol annyival több nő?

Van a facebookon egy klassz kis csoport: Kávézó Gondolkodó Lovasoknak. Szimpatikus emberek osztják meg a véleményüket, és segítenek egymásnak problémás kérdésekben. Érdekes, hogy itt nem jellemző (legalábbis eddig nem vettem észre), hogy különböző vélemények mentén vehemensen egymásnak ugranának az emberek… Pedig ezek az indulatok nagyon fel tudnak korbácsolódni lovas körökben. Gondolom ennek az az oka, hogy a lovasok nagy része nő, és ők sokszor mindent érzelemből tolnak, ahelyett, hogy szusszannának egyet a véleményükkel, és racionálisan próbálnák megközelíteni a kérdést. Persze ez azért durva általánosítás, de mindjárt el is értünk a témához: valaki felvetette, hogy miért lovagol annyival több nő… És akkor miért van annyival több sikeres férfi lovas és edző. Ezen én is elgondolkodtam, gyátottam egy prekoncepciót, de azért utánaolvastam a témának, mert fogalmam sincs, mi van külföldön, bár az itthoni helyzetről van egy képem (ahány lovardába jártam eddig, alig láttam lovagolni tanuló fiút, illetve eggyel néha együtt edzettünk, de ő is meleg volt…:)). 

Szóval elég sok angol, amerikai, francia és német netes cikkeket olvastam a témában tegnap, amiből kiderült, hogy mindenhol ugyanaz a tendencia: a lovassport elnőiesedik. Amerikában a hobbilovas klubok tagjainak 90%-a nő!

A cikkek minegyike kb. ugyanarra jutott, és ezt így lehet összefoglalni:
- a nők a lovak iránt érzett emócióik miatt kezdenek lovazni (ennek vannak ösztönös oldalai és kulturális, mint pl. a my little pony…:))
- a férfiakat a sportteljesítmény érdekli
- nincs elég követendő idol a férfiak számára a lovazásban (egy Messi szerű alak), ezért is kevésbé vonzó a srácoknak a lovazás
- az eltérő motivációk miatt a lovas sportokban arányaiban több férfi jeleskedik, mint amilyen számban a lovasok között megtalálhatóak
- de a tendencia (a lovassport elnőiesedése) már mutatkozik az eredményekben: egyre több és több nő kerül a dobogóra, és az arány várhatóan még inkább nőni fog.

Olvastam tanulmányt arról is, hogy más hatással vannak-e a férfiak és a nők a lovakra, tehát a ló másképp viselkedik-e, ha más-más nemű lovas ül a hátán. Ebben nem jött ki szignifikáns eltérés, magyarán a lónak mindegy, hímnemű, vagy nőnemű ember ül a hátán (persze a lovak közt volt, hogy egyedi tapasztalataik alapján kis eltérés mutatkozott mindkét irányba), azaz emiatt nem lesznek sikeresebb lovasok a férfiak.

Szerintem olyan lesz ez, mint a sakk… Ott sem attól jobbak a férfiak, mert nagyobb lenne az agyuk, vagy jobban kombinálnának (bár sok férfi szeretné így gondolni…:D), hanem mert a brutálisan sokkal több sakkozni tanuló fiúból egyszerűen a nagy számok törvénye alapján több bajnok kerül ki. Biztos vagyok benne, hogy ez várható a lovaglás és a nők terén is, bár a végeredményt picit torzítani fogja a férfiak nyereményorientáltabb hozzáállása. Azért nem lenne baj, ha több férfi csalakozna a lovasokhoz… Mindig sokkal kiegyensúlyozottabb a hangulat az olyan helyeken, ahol mindkét nem képviselteti magát, szerintem ez a lovardáknak is jót tenne… Sokat segítene az arányok javulásán, ha újra trendi lenne mondjuk Zorro, vagy Batman inkább lóháton közlekedne, vagy mittomén… :)

Kép forrása: itt
SHARE:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

© Segítség, lovam van!. All rights reserved.
Blogger Designs by pipdig